logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
100% (2 رای)
76%

توضیحات فیلم

دانلود فیلم Scream 2022 با لینک مستقیم

دانلود رایگان دوبله فارسی فیلم جیغ 5 (اسکریم 5) 2022 با کیفیت عالی

دانلود فیلم جیغ ۵ دوبله فارسی Scream 2022
دانلود فیلم جیغ ۵ دوبله فارسی Scream 2022

 

جیغ (همچنین به عنوان جیغ 5 شناخته می شود) یک فیلم اسلشر آمریکایی محصول سال 2022 به کارگردانی رادیو سکوت (مت بتینلی-اولپین و تایلر گیلت) و نویسندگی جیمز وندربیلت و گای بوسیک است. این پنجمین قسمت از سری فیلم های جیغ است. اگرچه این فیلم به‌عنوان عرضه مجدد سری فیلم‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما این فیلم دنباله‌ای مستقیم بر فریاد 4 (2011) است و اولین فیلم از این مجموعه است که پس از مرگ وس کریون در سال 2015 کارگردانی نمی‌شود. این فیلم به کریون اختصاص دارد. در ابتدای اعتبارات پایانی.[5] در این فیلم ملیسا باررا، کایل گالنر، میسون گودینگ، مایکی مدیسون، دیلن مینت، جنا اورتگا، جک کواید، جاسمین ساوی براون و سونیا عمار در کنار راجر ال. و Neve Campbell، که نقش های خود را از قسمت های قبلی تکرار می کنند. داستان فیلم بیست و پنج سال پس از قتل‌های اصلی وودزبورو اتفاق می‌افتد، زمانی که یک Ghostface دیگر ظاهر می‌شود و شروع به هدف قرار دادن گروهی از نوجوانان می‌کند که هر کدام به نوعی با قتل‌های اصلی مرتبط هستند. Scream مشابه آثار قبلی، خشونت ژانر اسلشر را با عناصر کمدی سیاه و رمز و راز “whodunit” ترکیب می‌کند تا روند راه‌اندازی مجدد و دنباله‌های قدیمی را به سخره بگیرد. این فیلم همچنین توضیحاتی در مورد فرهنگ هواداران ترسناک ارائه می‌کند، به‌ویژه شکاف بین فیلم‌های «ترسناک مرتفع» و فیلم‌های اسلشر کلاسیک.

اگرچه قسمت پنجم و ششم جیغ پس از اکران فیلم جیغ 4 در سال 2011 مورد بحث قرار گرفت، کریون، نویسنده کوین ویلیامسون و تهیه کننده اجرایی هاروی واینستین در مورد ادامه ساخت فیلم های بیشتری پس از عملکرد کمتر از حد انتظار باکس آفیس فیلم چهارم تردید داشتند. پس از اتهامات تجاوز جنسی در سال 2017 علیه واینستین و بسته شدن شرکت واینستین، حقوق فرانچایز Scream توسط Spyglass Media Group در نوامبر 2019 به دست آمد که تایید کرد بعداً فیلم جدیدی ساخته خواهد شد. سال بعد، ویلیامسون که به عنوان تهیه کننده اجرایی بازگشته بود، تأیید کرد که فیلم ریبوت نخواهد شد و رادیو سکوت در مارس 2020 برای کارگردانی فیلم استخدام شده است. بازگشت کمپبل و آرکت در اواخر همان ماه تأیید شد و کاکس و بازیگران جدید در اواسط سال به آنها ملحق شدند. تولید این فیلم به دلیل همه‌گیری COVID-19 به تعویق افتاد، بنابراین فیلمبرداری بین سپتامبر و نوامبر 2020 در کارولینای شمالی انجام شد. برای جلوگیری از هرگونه درز داستان، نسخه های متعددی از فیلمنامه تولید شد و چندین صحنه اضافی نیز فیلمبرداری شد.

Scream در 14 ژانویه 2022 توسط پارامونت پیکچرز در طول همه‌گیری COVID-19 در ایالات متحده اکران شد. این فیلم 139 میلیون دلار فروخته است و ششمین فیلم پرفروش سال 2022 است. منتقدان به دلیل ارج نهادن به میراث کریون و ارائه توضیحات متا فکری درباره فیلم‌های ترسناک مورد تحسین قرار گرفتند و برخی آن را بهترین دنباله‌های Scream می‌دانند. ساخت یک دنباله در فوریه 2022 اعلام شد.

بیست و پنج سال پس از قتل بیلی لومیس و استو ماچر در وودزبورو، دانش آموز دبیرستانی به نام تارا کارپنتر تنها در خانه است که مورد حمله Ghostface قرار می گیرد و در بیمارستان بستری می شود. در Modesto، خواهر بزرگتر تارا، سم کارپنتر، از حمله وس هیکس، یکی از دوستان تارا مطلع می شود. سم با دوست پسرش ریچی به وودزبورو برمی گردد تا تارا را در بیمارستان ملاقات کند، جایی که سم با گروه دوستان تارا: وس، امبر فریمن، دوقلوهای چاد و میندی میکس-مارتین، و دوست دختر چاد، لیو مک کنزی، دوباره جمع می شود. در آن شب، دوست پسر سابق لیو، وینس اشنایدر، که برادرزاده استو ماچر است، توسط Ghostface در بیرون یک بار کشته می شود. در بیمارستان، سام توسط Ghostface مورد حمله قرار می‌گیرد و به تارا می‌گوید که با توهمات بیلی لومیس، که سام در نوجوانی متوجه شد پدر بیولوژیکی او بوده، دست و پنجه نرم می‌کند. نسب واقعی سام منجر به جدایی والدین آنها شد و به همین دلیل سم از تارا بیگانه شد.

سم و ریچی به دیدار دیوی رایلی می روند که از گیل وترز طلاق گرفته است. آنها برای جلوگیری از قاتل از او کمک می خواهند و او با گیل و سیدنی پرسکات تماس می گیرد و به آنها در مورد بازگشت Ghostface هشدار می دهد. دیویی به آنها در خانه میندی و چاد می پیوندد و با مادر دوقلوها، مارتا، خواهر رندی میکس، ملاقات می کند. با توجه به سه حمله که افراد مرتبط با قاتلان اصلی را هدف قرار داده است، سام به عنوان قاتل متهم است. سپس Ghostface وس و مادرش، کلانتر جودی هیکس را در خانه‌شان می‌کشد. در آنجا دیویی با گیل که برای پوشش داستان به شهر آمده است، دوباره متحد می شود. در بیمارستان، تارا و ریچی توسط Ghostface مورد حمله قرار می‌گیرند، اما دیویی و سم نجات پیدا می‌کنند. دیویی زمانی که قصد کشتن Ghostface را دارد کشته می شود.

سیدنی پس از اطلاع از مرگ دیویی به شهر می رسد و با گیل و سم در بیمارستان ملاقات می کند. سیدنی از سام می خواهد که قاتل را متوقف کند، اما سم قبول نمی کند. او تصمیم می گیرد با ریچی و تارا شهر را ترک کند، اما آنها مجبور می شوند در خانه امبر توقف کنند تا یک دستگاه تنفسی برای تارا بگیرند. سیدنی و گیل آن‌ها را به خانه امبر تعقیب می‌کنند، که مشخص می‌شود خانه سابق استو است که قتل عام اصلی وودزبورو در آن رخ داده است. در آنجا چاد و میندی هر دو مورد حمله قرار می گیرند و توسط Ghostface مورد حمله قرار می گیرند. همانطور که سم به میندی مجروح تمایل دارد، امبر اسلحه را بیرون می‌آورد و به سر لیو شلیک می‌کند و خود را به عنوان چهره شبح نشان می‌دهد. با فرار به زیرزمین، ریچی به سم حدس می زند که تارا همدست امبر است. سام او را ترک می کند تا تارا را پیدا کند و او را در کمد بسته است.

وقتی گیل و سیدنی می رسند، امبر به گیل شلیک می کند و زخمی می کند. سپس ریچی به سم ضربه می زند و خود را شریک آمبر نشان می دهد. ریچی و امبر سم، سیدنی و گیل را به آشپزخانه می برند و در آنجا فاش می کنند که طرفداران سری فیلم Stab هستند که به صورت آنلاین با هم آشنا شده اند. آنها که از مسیری که با جدیدترین Stab 8 گرفته شده ناامید شده بودند، تصمیم گرفتند که دست به کشتار جدیدی بزنند و “بازیگران اصلی” را بازگردانند تا “مطالب منبع” جدید و بهبود یافته ای را برای فیلم “Requel” Stab در آینده فراهم کنند. قصد دارند سام را به عنوان قاتل معرفی کنند.

پس از اینکه تارا با امبر مبارزه می کند و سام به ریچی حمله می کند، گیل آزاد می شود و به آمبر شلیک می کند که روی اجاق قرار می گیرد و آتش می گیرد. سم مجروح می شود، اما قبل از شلیک به ریچی، از چاقوی رها شده امبر برای ضربه زدن مکرر به او استفاده می کند. آمبر دوباره سعی می کند به گروه حمله کند اما توسط تارا به ضرب گلوله کشته می شود. تارا و دوقلوهای میکس به بیمارستان منتقل می شوند و سم از سیدنی و گیل برای کمک آنها تشکر می کند. گیل از نوشتن در مورد قتل‌های جدید خودداری می‌کند و به قاتلان شهرت می‌بخشد و در عوض ترجیح می‌دهد ادای احترامی به دیویی بنویسد.

 

عوامل فیلم

تریلر فیلم

حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم جیغ 5 دوبله فارسی Scream 2022

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!