logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
0% (0 رای)
88
93%

توضیحات فیلم

دانلود فیلم Oppenheimer 2023 با لینک مستقیم

دانلود رایگان دوبله فارسی فیلم خارجی اوپنهایمر با کیفیت عالی

دانلود فیلم اوپنهایمر دوبله فارسی Oppenheimer 2023
دانلود فیلم اوپنهایمر دوبله فارسی Oppenheimer 2023

 

 

اوپنهایمر (/ˈɒpənhaɪmər/ OP-ən-hy-mər) یک فیلم زندگی‌نامه‌ای مهیج حماسی محصول ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است. در این فیلم کیلیان مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی که به خاطر نقشش در پروژه منهتن، یعنی پروژه جنگ جهانی دوم که اولین تسلیحات هسته ای را تولید کرد، به عنوان “پدر بمب اتمی” شناخته می شود، بازی می کند. این فیلم بر اساس بیوگرافی پرومتئوس آمریکایی در سال 2005 توسط کای برد و مارتین جی شروین، داستان زندگی اوپنهایمر را شرح می دهد و داستان عمدتاً بر مطالعات او، کارگردانی پروژه منهتن در طول جنگ جهانی دوم و سقوط نهایی او متمرکز است. به دلیل جلسه امنیتی او در سال 1954. در این فیلم همچنین امیلی بلانت در نقش «کیتی» همسر اوپنهایمر، مت دیمون به عنوان رئیس پروژه منهتن، لزلی گرووز، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراوس عضو کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده و فلورانس پوگ در نقش ژان تاتلاک، عاشق کمونیست اوپنهایمر، ایفای نقش می کنند. بازیگران مکمل شامل جاش هارتنت، کیسی افلک، رامی مالک و کنت برانا هستند.

اوپنهایمر در سپتامبر 2021 پس از اینکه یونیورسال پیکچرز برنده یک جنگ مناقصه برای فیلمنامه نولان شد، اعلام شد، پس از درگیری نولان با توزیع‌کننده قدیمی برادران وارنر، مورفی اولین بازیگری بود که در ماه بعد قرارداد امضا کرد و بقیه بازیگران بین نوامبر 2021 به آن پیوستند. و آوریل 2022. پیش تولید تا ژانویه 2022 در حال انجام بود و فیلمبرداری از فوریه تا مه انجام شد. اوپنهایمر در ترکیبی از فیلم‌های بزرگ فرمت IMAX 65 میلی‌متری و 65 میلی‌متری، شامل صحنه‌هایی در فیلم سیاه و سفید IMAX فیلمبرداری شد. نولان مانند کارهای قبلی‌اش از جلوه‌های عملی بسیار استفاده کرد، با حداقل تصاویر کامپیوتری که برای تکمیل جلوه‌های اولی استفاده شد. ویرایش توسط جنیفر لِم انجام شد و آهنگسازی توسط لودویگ گورانسون انجام شد. این فیلم چهارمین فیلم نولان است که رتبه R را در ایالات متحده دریافت می کند و قبل از آن فیلم های Following (1998)، Memento (2000) و Insomnia (2002) ساخته شده اند.

اوپنهایمر در 11 ژوئیه 2023 در Le Grand Rex در پاریس به نمایش درآمد و در 21 جولای توسط یونیورسال در ایالات متحده و بریتانیا اکران شد. اکران همزمان آن با باربی برادران وارنر منجر به پدیده فرهنگی باربنهایمر شد که تماشاگران را تشویق کرد که هر دو فیلم را به عنوان یک ویژگی دوگانه ببینند. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بیش از 948 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و سومین فیلم پرفروش سال 2023، پرفروش‌ترین فیلم مربوط به جنگ جهانی دوم، پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای و دومین پرفروش‌ترین فیلم R- شد. فیلم دارای امتیاز

در سال 1926، J. Robert Oppenheimer، دانشجوی 22 ساله دکترا، در حالی که تحت نظر فیزیکدان تجربی پاتریک بلکت در آزمایشگاه کاوندیش در کمبریج مشغول به تحصیل بود، با اضطراب و دلتنگی دست و پنجه نرم می کند. اوپنهایمر که از بلکت خواستار ناراحت است، یک سیب مسموم برای او باقی می گذارد اما بعداً آن را پس می گیرد. دانشمند مهمان، نیلز بور، توصیه می کند که اوپنهایمر به جای آن، فیزیک نظری را در گوتینگن مطالعه کند.

او دکترای خود را در آنجا به پایان می رساند و با دانشمند همکار ایزیدور ایزاک رابی ملاقات می کند. آنها بعداً با فیزیکدان نظری ورنر هایزنبرگ در سوئیس ملاقات کردند. اوپنهایمر با مایل به گسترش تحقیقات فیزیک کوانتومی در ایالات متحده، تدریس در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و موسسه فناوری کالیفرنیا را آغاز کرد. او با کاترین «کیتی» پوئنینگ، زیست‌شناس و کمونیست سابق ازدواج می‌کند و با ژان تاتلاک، یکی از اعضای حزب کمونیست ایالات متحده آمریکا که بعداً خودکشی می‌کند، رابطه‌ای متناوب دارد.

در دسامبر 1938، شکافت هسته ای کشف شد، که اوپنهایمر متوجه شد که می تواند به سلاح تبدیل شود. در سال 1942، در طول جنگ جهانی دوم، ژنرال ارتش ایالات متحده، لزلی گرووز، اوپنهایمر را برای رهبری پروژه منهتن برای ساخت بمب اتمی استخدام کرد. اوپنهایمر، که یهودی است، به ویژه تحت تأثیر نازی ها به طور بالقوه تکمیل برنامه تسلیحات هسته ای خود به رهبری هایزنبرگ است.

او یک تیم علمی از جمله رابی و ادوارد تلر را در لوس آلاموس، نیومکزیکو گرد هم می آورد و همچنین با دانشمندان انریکو فرمی، لئو زیلارد و دیوید ال. هیل در دانشگاه شیکاگو همکاری می کند. محاسبات تلر نشان می دهد که یک انفجار اتمی احتمالاً می تواند یک واکنش زنجیره ای فاجعه بار را ایجاد کند که جو را مشتعل می کند. پس از مشورت با آلبرت انیشتین، اوپنهایمر به این نتیجه رسید که شانس به طور قابل قبولی پایین است. پیشنهاد تلر برای ساخت بمب هیدروژنی به سرعت رد شد. او سعی می کند پروژه را ترک کند، اگرچه اوپنهایمر او را متقاعد می کند که بماند.

پس از مرگ آدولف هیتلر در سال 1945، برخی از دانشمندان پروژه مربوط بودن بمب را زیر سوال می برند، در حالی که اوپنهایمر معتقد است که این بمب به جنگ جاری در اقیانوس آرام پایان می دهد و جان متفقین را نجات می دهد. آزمایش ترینیتی موفقیت آمیز بود و رئیس جمهور هری ترومن دستور بمباران هیروشیما و ناکازاکی را می دهد و ژاپن را مجبور به تسلیم می کند. اگرچه اوپنهایمر به طور عمومی مورد تحسین قرار می گیرد، اما اوپنهایمر توسط کشتار جمعی و تلفات تسخیر شده است و خواستار محدود کردن توسعه بیشتر تسلیحات هسته ای است که ترومن صراحتاً آن را رد می کند.

به عنوان مشاور کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده (AEC)، موضع اوپنهایمر جنجال ایجاد می کند، در حالی که بمب هیدروژنی تلر در بحبوحه جنگ سرد رو به رشد مورد توجه قرار می گیرد. لوئیس اشتراوس، رئیس AEC، از اوپنهایمر به خاطر تحقیر علنی او با نادیده گرفتن نگرانی‌هایش در مورد صادرات رادیو ایزوتوپ‌ها، و توصیه به مذاکره با اتحاد جماهیر شوروی پس از انفجار موفقیت‌آمیز بمب خود، ناراحت است. او همچنین معتقد است که اوپنهایمر در خلال مکالمه‌ای که اوپنهایمر با اینشتین در سال 1947 داشت، او را تحقیر کرد.

در سال 1954، اشتراوس که می‌خواست نفوذ سیاسی اوپنهایمر را از بین ببرد، مخفیانه یک جلسه استماع خصوصی را در مقابل هیئت امنیت پرسنل در مورد مجوز Q اوپنهایمر ترتیب می‌دهد. با این حال، مشخص می شود که دادرسی یک نتیجه از پیش تعیین شده دارد. روابط کمونیستی گذشته اوپنهایمر مورد سوء استفاده قرار می گیرد و شهادت گرووز و سایر همکارانش علیه او تحریف می شود.

تلر شهادت می دهد که به اوپنهایمر بی اعتماد است و توصیه می کند لغو شود. هیئت مدیره مجوز اوپنهایمر را لغو می‌کند و به وجهه عمومی او آسیب می‌زند و تأثیر او بر سیاست هسته‌ای را محدود می‌کند. در سال 1959، در طول جلسه استماع تاییدیه استراوس برای وزیر بازرگانی در سنا، هیل در مورد انگیزه های شخصی اشتراوس در مهندسی سقوط اوپنهایمر شهادت می دهد که در نتیجه سنا به نامزدی او رای منفی داد.

در سال 1963، پرزیدنت لیندون بی. جانسون جایزه انریکو فرمی را به عنوان ژست بازپروری سیاسی به اوپنهایمر اهدا کرد. یک فلاش بک نشان می دهد که مکالمه اوپنهایمر و انیشتین در سال 1947 هرگز اشاره ای به اشتراوس نکرده است. اوپنهایمر در عوض باور غم انگیز خود را ابراز کرد که یک واکنش زنجیره ای را آغاز کرده است که ممکن است جهان را نابود کند.

 

عوامل فیلم

تریلر فیلم

حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم اوپنهایمر دوبله فارسی Oppenheimer 2023

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!