logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
100% (3 رای)
78
96%

توضیحات فیلم

دانلود دوبله فارسی انیمیشن قلعه ای در آسمان Castle in the Sky 1986

بدون خذفیات با لینک مستقیم و کیفیت 1080p & 720p & 480p

دانلود دوبله فارسی انیمیشن Castle in the Sky 1986
دانلود دوبله فارسی انیمیشن Castle in the Sky 1986

 

 

لاپوتا: قلعه در آسمان (به ژاپنی: 天空の城ラピュタ، هپبورن: Tenkū no Shiro Rapyuta)، که با عنوان قلعه ای در آسمان در آمریکای شمالی منتشر شد، یک فیلم پویانمایی ماجراجویی فانتزی ژاپنی محصول ۱۹۸۶ به نویسندگی و کارگردانی هایائو میزاکی است. این انیمیشن توسط ایسائو تاکاهاتا، انیمیشن توسط استودیو گیبلی تولید و توسط شرکت Toei توزیع شده است. در نقش های صداپیشگی، نسخه اصلی ژاپنی مایومی تاناکا، کیکو یوکوزاوا، کوتوئه هاتسویی و مینیوری ترادا ایفای نقش می کنند، در حالی که دوبله انگلیسی سال 2003 جیمز ون در بیک، آنا پاکوین، کلوریس لیچمن و مارک همیل را بازی می کنند. این فیلم درباره یتیمان شیتا و پازو است که توسط ماسکا، ارتش و گروهی از دزدان دریایی بر سر گردنبند کریستالی شیتا تعقیب می شوند. آنها متوجه می شوند که کریستال آنها را به لاپوتا، قلعه ای افسانه ای که در آسمان پرواز می کند، هدایت می کند و در سفرشان به دزدان دریایی می پیوندند تا قبل از ارتش به جزیره برسند. معلوم می شود که لاپوتا یک سیستم تسلیحاتی خطرناک را در خود جای داده است که شیتا و پازو آن را نابود می کنند تا نابودی Muska را متوقف کنند و باعث می شود لاپوتا به فضا برود.

لاپوتا اولین انیمیشنی است که توسط استودیو گیبلی ساخته شده است، با تیم تولیدی متشکل از بسیاری از همکاران قدیمی میازاکی که تا سه دهه بعد به کار با استودیو ادامه خواهند داد. هدف این استودیو خلق فیلم‌های داستانی اصلی بدون افت کیفیت بود. این فیلم تا حدی از سفرهای میازاکی به ولز الهام گرفته شده بود، جایی که او شاهد عواقب اعتصاب معدنچیان زغال سنگ در سال 1984 بود. جزیره لاپوتا برای برجسته کردن موضوع محیط زیست، کاوش در روابط بین بشریت، طبیعت و فناوری، که بازتابی از فلسفه بوم‌شناختی میازاکی است، استفاده می‌شود. قهرمانان جوان همچنین در نتیجه تمایل میازاکی برای به تصویر کشیدن «صداقت و خوبی کودکان در کار [خود]»، دیدگاه منحصر به فردی از روایت ارائه می دهند. – تحت تأثیر رویکردهای قرن نوزدهمی هستند که باعث شهرت فیلم در ژانر استیم پانک مدرن شده است.

این فیلم در 2 آگوست 1986 در سینماهای ژاپن اکران شد. در باکس آفیس کمتر از حد انتظار ظاهر شد، اما بعداً با اکران مجدد به موفقیت تجاری دست یافت و تا سال 2021 بیش از 157 میلیون دلار درآمد داشت. یک دوبله انگلیسی به سفارش توکوما شوتن در سال 1988 توزیع شد. آمریکای شمالی توسط استریم لاین پیکچرز، و دوبله دیگر توسط دیزنی در سال 1998 تولید شد که توسط بوئنا ویستا در سال 2003 به صورت بین المللی منتشر شد. موسیقی فیلم توسط جو هیسایشی ساخته شد، که یکی از همکاران نزدیک میازاکی خواهد بود. هیسایشی همچنین یک موسیقی متن بازسازی شده برای دوبله انگلیسی 2003 ساخته است. این فیلم به طور کلی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اگرچه دوبله انگلیسی سال 2003 نقدهای متفاوتی دریافت کرد. این فیلم با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد و در سال های بعد به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های تمام دوران انتخاب شد. این فیلم همچنین چندین تمجید قابل توجه دریافت کرد. لاپوتا از آن زمان تا به حال “وضعیت فرقه” را به دست آورده است، و بر چندین هنرمند برجسته که در رسانه های مختلف کار می کنند تأثیر گذاشته است.

کشتی هوایی حامل شیتا – دختری یتیم که توسط مامور دولتی مسکا ربوده شده است – مورد حمله دولا و گروهش قرار می گیرد و به دنبال گردنبند کریستالی شیتا می گردد. شیتا در تلاش برای فرار، از کشتی هوایی سقوط می کند، اما با جادوی کریستالی که اکنون درخشان است، نجات می یابد، که او را به آرامی پایین می آورد. او توسط پازو گرفتار می شود و او را به خانه اش می برد. صبح روز بعد، پازو به شیتا عکسی را نشان می دهد که پدرش از لاپوتا، جزیره ای افسانه ای پرنده گرفته است. پازو که مصمم است نام پدرش را پاک کند، قول داد لاپوتا را پیدا کند. با این حال، آنها توسط باند دولا و همچنین ارتش و Muska پیدا می شوند و تحت تعقیب قرار می گیرند. آنها مورد حمله قرار می‌گیرند و به داخل چاه معدن می‌افتند، اما دوباره توسط کریستال نجات می‌یابند که آنها را در عمق گودال فرو می‌برد. در تونل‌ها، عمو پوم را ملاقات می‌کنند که ذخایری از ماده معدنی درخشان اتریوم، همان ماده کریستال شیتا را به آنها نشان می‌دهد.

شیتا به پازو فاش می‌کند که یک نام مخفی دارد که او را به لاپوتا می‌بندد، و ثابت می‌کند که این افسانه واقعی است، اما این دو توسط ارتش دستگیر شده و در یک قلعه زندانی می‌شوند. ماسکا ربات مرده‌ای را به شیتا نشان می‌دهد که از آسمان سقوط کرده و همان نشان را روی کریستال شیتا دارد و نشان می‌دهد که او وارث تاج و تخت لاپوتان است. موسکا پازو را آزاد می کند به شرطی که شیتا ارتش را به لاپوتا راهنمایی کند. پازو به خانه برمی گردد، اما توسط باند دولا که آماده پرواز به قلعه و گرفتن کریستال هستند، دستگیر می شود. پازو به آنها می پیوندد تا شیتا را نجات دهند. در قلعه، شیتا عبارتی باستانی را که مادرش به او یاد داده بود، می خواند و ناخواسته جادوی کریستال را فعال می کند و ربات را زنده می کند. این ربات از شیتا در برابر ارتش محافظت می کند و قلعه را با سلاح های خود ویران می کند، اما توسط کشتی هوایی نظامی Goliath مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. در هرج و مرج، پازو و دولا به داخل پرواز می کنند و شیتا را نجات می دهند. با این حال، کریستال شیتا جا مانده است و ماسکا تصمیم می گیرد از آن برای حرکت به لاپوتا استفاده کند.

 

عوامل فیلم

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود دوبله فارسی انیمیشن Castle in the Sky 1986

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!