logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
0% (0 رای)

توضیحات

دانلود فیلم مردی بدون سایه با لینک مستقیم

 

دانلود فیلم ایرانی مردی بدون سایه با کیفیت عالی 1080p

 دانلود فیلم مردی بدون سایه
دانلود فیلم مردی بدون سایه

دانلود فیلم مردی بدون سایه

گروه فیلم : اجتماعی

سال تولید : 1397

کارگردان : علیرضا رییسیان

بازیگران:لیلا حاتمی، امیر آقایی، فرهاد اصلانی، علی مصفا، نادر فلاح، گوهر خیراندیش و نسیم ادبی

خلاصه داستان : ماهان کوشیار درگیر ساخت فیلمی درباره قتل‌های زنجیره ای است که زندگی خود را تحت تاثیر قرار می دهد.

مردی بدون سایه، تازه ترین ساخته سینمایی علیرضا رئیسیان، از امروز در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفت. این کارگردان در این فیلم نیز به سبک سه اثر قبلی خود به بیان چالش های عاطفی بین زن و مرد پرداخته است.

رئیسیان پیرامون تازه ترین اثر خود گفت: من از ویژگی داستان های جذاب امروزی استفاده می کنم و تلاش دارم با کمک بازیگران بزرگ، راه رفع اضطراب های بشر امروزی را بشناسم و در قالب درام عاطفی و انسانی، آنها را به نمایشی دیدنی تبدیل کنم. مردی بدون سایه که عاشقانه ای رمز آلود است، همه علایق من را در مورد سینما در خود دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : ماهان کوشیار پس از ساخت یک فیلم، زندگی اش تهدید شده و همسرش عاشقانه به کمک او می آید، اما حوادثی رمز آلود، همه چیز را دگرگون می کند.

مردی بدون سایه، چهارمین همکاری لیلا حاتمی با علیرضا رئیسیان است و علاوه بر او بازیگرانی همچون علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، نادر فلاح و به آفرید غفاری در کنار چند بازیگر اسپانیایی مقابل دوربین مسعود سلامی رفته اند.

گفتنی است بخش هایی از این فیلم در کشور اسپانیا جلوی دوربین رفته است.

سایه‌ی یک شک

فیلم «مرد بدون سایه» به موضوع خشونت می‌پردازد منتهی خشونت در این فیلم، خشونت خانوادگی و قتل‌های ناموسی است که موضوع بسیاری از فیلم‌های ایرانی در تاریخ سینمای ایران از قیصر تا خانه پدری بوده است.

فیلم با صحنه‌ای بسیار خشن و تکان دهنده شروع می‌شود. مردی با کاردی در دست زنش را در خیابانی خلوت دنبال کرده و با ضربات کارد او را بی‌رحمانه به قتل رسانده و بعد گلوی خودش را نیز می‌برد. این صحنه گویا مربوط به صحنه‌ای از فیلم مستند فیلمسازی است (با بازی علی مصفا) که به‌خاطر نمایش بی‌پروای خشونت خانگی و شکایت خانواده زن مقتول، توقیف شده و خود او نیز از کار اخراج می‌شود. فیلم این موضوع و ماجرای مستندسازی مرد را رها کرده و وارد ماجرای خانوادگی او و همسرش (لیلا حاتمی) می‌شود که بعد از بیکار شدن شوهرش به‌عنوان مترجم به استخدام شرکتی تجاری درمی آید که فعالیت اقتصادی غیرقانونی دارد و درگیر مسأله پولشویی است. شوهر به‌دنبال سفر زن با صاحبان شرکت به اسپانیا و دیدن تصاویری موبایلی از روابط آن‌ها به همسرش شک کرده و با او درگیر می‌شود و به‌دنبال آن…

 فیلم مردی بدون سایه
فیلم مردی بدون سایه

«مرد بدون سایه»، همانند «طلا»‌ی شهبازی، قابلیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک تریلر روانکاوانه را داشت، اما متأسفانه فیلمساز در به کارگیری صحیح عناصر این ژانر موفق نیست.

ما هیچ نشانه‌ای از رشد توهم و پارانویا در علی مصفا نمی‌بینیم و به همین دلیل نمی‌توانیم تغییر شخصیتی او از یک آدم عاقل و مستندسازی که درباره خشونت خانگی و قتل ناموسی تحقیق می‌کند به یک آدم پارانوید و قاتل احتمالی همسرش را بپذیریم. به علاوه سبک رئالیستی فیلم و فضای سرخوشانه آن برای بیان داستانی وهم انگیز مناسب نیست. یک شخصیت بی‌ربط و زائد در فیلم وجود دارد و او برادر دختری است که قربانی خشونت خانگی بوده و مصفا در فیلمش قتل او را نشان داده. او فقط در یکی دو صحنه از فیلم ظاهر می‌شود و مصفا را تهدید می‌کند، اما وجود او هیچ نقشی در روایت فیلم و پیشرفت آن ندارد و کاملاً زائد است.

نقد و بررسی فیلم مردی بدون سایه

در یک ماه اخیر دو فیلم درباره قتل‌های ناموسی اکران شد، یکی مردی بدون سایه و دیگری خانه پدری. دومین فیلم بعد از دو سه روز اکران از سینماها به پایین کشیده شد و مردی بدون سایه اما همچنان در سینماهای سراسر کشور به نمایش در می‌آید. فیلیم که علیرضا رییسیان آن را در ادامه آثاری چون چهل سالگی و دوران عاشقی ساخته و سه گانه فیلم‌های پیرامون موضوع زناشویی خود را تکمیل کرده است.

رییسیان در هر یک از فیلم‌های این سه گانه، به چالشی از زندگی زناشویی دنیای امروزی اشاره کرده و در آخرین اثر خود به سراغ موضوع شک و ظن زوجین به یکدیگر رفته است. فیلم همچون خانه پدری با صحنه خشن قتل یک زن توسط همسر مشکوکش آغاز می‌شود و سعی می‌کند با سکانس کوبنده خود، این نوید را به مخاطب دهد که تماشاگر با یک فیلم خشن و بی‌رحم طرف است. هرچه صحنه قتل خانه پدری اما طبیعی و باورپذیر از آب در آمده بود، سکانس ابتدایی مردی بدون سایه، مصنوعی و نچسب است.

مردی بدون سایه

فارغ از بحث مقایسه دو اثر اما باید گفت که مردی بدون سایه، در همان نیم ساعت اولیه خود تمام می‌شود و ادامه آن به دست و پا زدن فیلم منتهی می‌شود. ماهان که یک مستندساز است به همراه همسرش سایه، زندگی آرامی را سپری می‌کنند و با مشکلات اقتصادی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. ماهان اخیرا از کار خود اخراج شده و بار اصلی خرج و مخارج خانه روی دوش‌های سایه افتاده است. سایه در یک شرکت بزرگ در نقش مترجم رییس کار می‌کند و با ترفیعات خوبی که می‌گیرد، کار و بارش نسبتا پررونق می‌شود.

آخرین فیلم مستندی که ماهان ساخته در رابطه با قتل یک زن توسط همسر مشکوکش بوده و مجوز نگرفتن این فیلم و دردسرهایی که وراث زن مقتول برای او می‌آفرینند، بلای جان او شده است. ماهان اما کم کم نسبت به رفتار رییس سایه با همسرش شک می‌کند و تصمیم می‌گیرد ته و توی ماجرا را در بیاورد.

رییسیان صرفا یک سرفصل برای فیلم خود برگزیده و نتوانسته این سرفصل را به درستی در طول فیلم تورق کند. او تصمیم گرفته درباره شک و تردیدهای مردان به زنان که منجر به قتل‌های ناموسی می‌شود یک فیلم بسازد و با این سوژه به سراغ ساخت مردی بدون سایه رفته است. انصافا در انتخاب بازیگران نیز دقت کافی انجام داده و تیم بازیگری قدر و خوبی را کنار هم جمع کرده ولی در هدایت این گروه بی‌نظیر به مشکل خورده است. فیلمنامه‌ای که رییسیان نوشته، سیر منطقی ندارد و صرفا بر اساس اهداف فیلمساز جلو رفته است.

عوامل

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم مردی بدون سایه

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!