logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
0% (0 رای)

توضیحات

دانلود فیلم ایرانی خط استوا با لینک مستقیم

دانلود رایگان فیلم سینمایی خط استوا با کیفیت عالی

دانلود فیلم خط استوا

 

به نظر می‌رسد « خط استوا » از اساس فاقد طرح و فیلمنامه بوده‌است، چراکه با فیلمی مواجهیم که نه می‌تواند کمدی باشد و نه درون ژانر مشخصی جا می‌گیرد. دو بازیگر دارد که کارگردانش به همین دو بسنده کرده‌است، اما این زوج اینجا بازی معمولی هم ارائه نمی‌دهند، چه برسد که بخواهند ایجاد موقعیت‌های کمدی داشته باشند. از سوی دیگر اصغر نعیمی که روزی منتقد سینما بوده و احتمالاً نسبت به آثار این‌چنینی گارد داشته حالا از عناصر لازم برای کمدی‌های مبتذل گرته‌برداری کرده‌است! اما آنچه بر پرده سینما دیده می‌شود ۸۷ دقیقه تصاویر متصل فاقد ارزش سینمایی است.

خط استوا تکرار فیلم‌هایی مثل «خانم یایا» و «چهار انگشت» است که احسان ظلی‌پور تهیه‌کننده آن‌ها هم بوده‌است. اینکه ظلی‌پور چرا دوست دارد برای فیلم‌هایی که در تایلند ساخته می‌شوند، سرمایه‌گذاری کند، در هاله‌ای از ابهام است، اما جالب است که در خط استوا مثلاً داستان در اندونزی روایت می‌شود، اما فیلمساز آنقدر در اجرا نابلد بوده که در بیشتر سکانس‌ها پرچم تایلند در تصویر دیده می‌شود. نعیمی تصور کرده با ساخت «خط استوا» توانسته به مدیریت در سیستم اداری و ورزشی کشور نقد وارد کند، اما آن چیزی که ساخته شده اساساً فرآیند ناکارآمد فیلم‌سازی را نشان می‌دهد که خود در چرخه معیوب مدیریت فرهنگی از قبل سفر به تایلند فیلمسازی هم می‌کند.
آنچه سعی و تلاش نعیمی بوده استفاده از موقعیت‌های تکراری است که در فیلم چهار انگشت البته با موقعیت‌های دست اول ساخته شده‌بود، اما حالا در خط استوا علت و معلول‌های پیدایش ژانر کمدی در موقعیت‌های تکراری و لوس که حتی باعث تبسم هم نمی‌شود پنهان مانده‌است. مواد لازم برای ساخت چنین فیلم‌هایی بسیار ساده است. حتماً باید فیلم در تایلند ساخته شود و یک زوج به عنوان بازیگران اصلی حضور داشته‌باشند که یکی از آن‌ها دل خوشی از کشور خودش ندارد و به دنبال حفظ آبرویش است و همراه او باید حتماً کاراکتری باشد که سودای تفریح در آن کشور را دارد. از سوی دیگر یک دختر جوان با آرایش غلیظ و رفتار غلط‌انداز و دل‌فریب هم در فیلم باید حضور داشته‌باشد تا تمامی مواد لازم برای ساخته‌شدن فیلمی ضعیف در اختیار کارگردان قرار بگیرد. کارگردان هم چیزی به عنوان دکوپاژ یا میزانسن نمی‌داند و برای او توفیری ندارد که دوربینش کجا قرار بگیرد یا زوایای آن چگونه باشد، همین که فکر می‌کند با سه بازیگر می‌تواند از مخاطبش خنده بگیرد به نافرجامی کامل رسیده‌است، چراکه نبود فیلمنامه و ایضاً نبود موقعیت‌های درون ژانری مسیر قصه نیم‌بند فیلم را به ناکجا رسانده‌است.
اینکه سالاروند به دلیل موقعیت شغلی و اخلاقی نمی‌خواهد در انظار عمومی دیده شود و حمید عاطفی که میل به آشنایی بیشتر با پرستو دارد و باعث ایجاد داستانک‌های بی‌منطق و تکراری می‌شود، از اساس منسوخ شده‌است، به همین جهت تصور می‌شود خط استوا یک کلاژ تمام‌عیار از آثاری است که بار‌ها در سینمای ایران ساخته شده حالا اینکه چطور یک منتقد حاضر شده‌است چنین فیلم شبه‌کمدی مبتذلی را بسازد، جای سؤال دارد و جالب است در جایی که کمی امید داده می‌شود که احتمالاً قصه بتواند آغاز شود فیلم به پایان می‌رسد و مخاطب حیران می‌ماند. از سوی دیگر از یک منتقد- فیلمساز انتظار می‌رود که حداقل بتواند چیدمان میزانسن‌هایش تا حدی قابل‌قبول باشد، اما نعیمی بیشتر سعی کرده اثری بساز و بفروشی تولید کند. برای همین از هنر و سینما فرسنگ‌ها فاصله گرفته‌است.

تریلر

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم خط استوا

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!