logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
0% (0 رای)
58
69%

توضیحات فیلم

دانلود فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny 2023 با لینک مستقیم

دانلود رایگان دوبله فارسی فیلم خارجی ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت با کیفیت عالی

 

دانلود فیلم ایندیانا جونز 5 دوبله فارسی Indiana Jones and the Dial of Destiny 2023
دانلود فیلم ایندیانا جونز 5 دوبله فارسی Indiana Jones and the Dial of Destiny 2023

 

ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت (به انگلیسی: Indiana Jones and the Dial of Destiny) یک فیلم اکشن ماجراجویی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی جیمز منگولد است که به همراه جز باترورث، جان هنری باترورث و دیوید کوپ نویسندگی آن را نوشته است. این فیلم دنباله ای بر ایندیانا جونز و پادشاهی کریستال است. جمجمه (2008)، و همچنین قسمت پنجم و آخر از سری فیلم های ایندیانا جونز. با حضور هریسون فورد (در نقش آفرینی نهایی خود از شخصیت)، جان ریس دیویس و کارن آلن به ترتیب در نقش ایندیانا جونز، سالاه و ماریون ریونوود، بازیگران جدید عبارتند از فیبی والر-بریج، آنتونیو باندراس، توبی جونز. ، بوید هالبروک، اتان ایزیدور و مدز میکلسن. داستان این فیلم در سال 1969 اتفاق می‌افتد و ایندی و دختر خوانده‌اش هلنا را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند یک مصنوع قدرتمند را قبل از یورگن وولر، دانشمند نازی نازی که قصد دارد از آن برای تغییر نتیجه جنگ جهانی دوم استفاده کند، پیدا کنند.

Dial of Destiny تنها فیلم از این مجموعه است که نه توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده و نه توسط جورج لوکاس طراحی شده است و هر دو به عنوان تهیه کننده اجرایی فعالیت می کنند. همچنین این تنها فیلم از این سری است که توسط پارامونت پیکچرز توزیع نمی‌شود، زیرا استودیو والت دیزنی لوکاس‌فیلم را به دست آورد و حقوق فیلم برای دنباله‌های بعدی را خریداری کرد. پارامونت حقوق توزیع چهار فیلم اول و اعتبار باقی مانده را حفظ می کند.

برنامه ریزی برای پنجمین فیلم ایندیانا جونز به اواخر دهه 1970 برمی گردد، زمانی که قراردادی با پارامونت برای تولید چهار دنباله برای Raiders of the Lost Ark (1981) منعقد شد. لوکاس در سال 2008 شروع به تحقیق در مورد ابزارهای داستانی بالقوه برای فیلم پنجم کرد و در نهایت Koepp برای نوشتن فیلم در سال 2016 استخدام شد. تاریخ اکران برای سال 2019 تعیین شد که پس از آن به دلیل بازنویسی ها و همه گیری COVID-19 چندین بار به تعویق افتاد. در سال 2018، جاناتان کاسدان جایگزین Koepp شد و در نهایت پروژه را ترک کرد. اسپیلبرگ در ابتدا قرار بود کارگردانی کند اما در سال 2020 از سمت خود کنار رفت و منگولد جای او را گرفت. فیلمبرداری در ژوئن 2021 در مکان‌های مختلف از جمله بریتانیا، ایتالیا و مراکش آغاز شد و در فوریه 2022 به پایان رسید. جان ویلیامز، آهنگساز قدیمی فرانچایز، برای آهنگسازی و اجرای موسیقی فیلم بازگشت.

ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت خارج از رقابت در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در 18 مه 2023 به نمایش درآمد و در 30 ژوئن توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز در ایالات متحده اکران شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به فروش 381 میلیون دلاری در سرتاسر جهان دست یافت و به دلیل عدم جذابیت گسترده تماشاگران سینما و بودجه کلی گران، تبدیل به بمبی در گیشه شد و در نتیجه 100 میلیون دلار ضرر برای استودیو به همراه داشت.

در سال 1944، نازی‌ها ایندیانا جونز و باسیل شاو، باستان‌شناس آکسفورد را در حالی که تلاش می‌کنند لنس لونگینوس را از قلعه‌ای در کوه‌های آلپ فرانسه بازیابی کنند، دستگیر می‌کنند. یورگن وولر، اخترفیزیکدان، به مافوق خود اطلاع می‌دهد که لنس جعلی است، اما نیمی از شماره‌گیری ارشمیدس، مکانیزم آنتی‌کیترای ساخته شده توسط ارشمیدس ریاضی‌دان باستانی سیراکوزایی را پیدا کرده است که شکاف‌های زمانی را آشکار می‌کند و امکان سفر در زمان را فراهم می‌کند. جونز به داخل قطاری پر از آثار باستانی غارت شده فرار می کند و باسیل را آزاد می کند. او قطعه Dial را به دست می آورد و آن دو درست قبل از اینکه نیروهای متفقین آن را از ریل خارج کنند، از قطار می پرند.

در سال 1969، یک ایندی سالخورده در حال بازنشستگی از کالج هانتر در شهر نیویورک است. ماریون اخیراً او را ترک کرده و به دلیل افسردگی ایندی پس از مرگ پسرشان موت در جنگ ویتنام، درخواست جدایی قانونی داده است. دخترخوانده ایندی، باستان شناس هلنا شاو، به طور غیرمنتظره ای از او بازدید می کند و ادعا می کند که می خواهد در مورد دیال تحقیق کند. ایندی هشدار می دهد که پدر فقیدش، باسیل، قبل از اینکه دیال را به ایندی واگذار کند تا آن را از بین ببرد، وسواس زیادی برای مطالعه روی آن پیدا کرد، که او هرگز انجام نداد.

در حالی که ایندی و هلنا دیال نیمه را از آرشیو کالج بازیابی می کنند، همدستان وولر به آنها حمله می کنند. سیا به وولر کمک می کند و اکنون به عنوان “دکتر اشمیت” برای ناسا کار می کند. هلنا که به عنوان یک قاچاقچی عتیقه معرفی می شود، با دیال فرار می کند تا آن را در بازار سیاه به حراج بگذارد. ایندی برای قتل دو همکارش قاب می شود و مجبور می شود از طریق رژه فرود بر ماه آپولو 11 فرار کند، سپس یک اعتراض ضد جنگ. او به دنبال دوست قدیمی خود، صلاح، که اکنون یک راننده تاکسی در نیویورک است، می گردد.

صلاح حدس می‌زند که هلنا احتمالاً Dial را در طنجه به حراج می‌گذارد، سپس به ایندی کمک می‌کند از کشور فرار کند. در یک هتل طنجه، ایندی حراج خصوصی غیرقانونی هلنا را مختل می کند، اما وولر و سرسپردگانش می رسند و مصنوع را می دزدند. ایندی، هلنا و همکار نوجوانش تدی کومار آنها را با یک توک توک در خیابان تعقیب می کنند. سیا پس از اینکه دولت ایالات متحده وولر را به دلیل سرکشی رد کرد، وی را رهگیری می کند، اما همفکرانش ماموران را می کشند و هلیکوپتر آنها را می دزدند.

ایندی، هلنا و تدی وولر را به یونان می‌آیند و با دوست قدیمی ایندی، رنالدو، یک غواص دریایی حرفه‌ای، تیم می‌کنند. آنها با هدایت تحقیقات باسیل، به یک کشتی غرق شده در دریای اژه باستانی شیرجه می زنند و یک لوح “graphikos” حاوی مسیرهایی به نیمه دیگر Dial را بازیابی می کنند. وولر از راه می رسد و رنالدو را می کشد. گروه ایندی فرار می کنند و به سیسیل می روند و توسط ولر تعقیب می شوند.

در داخل غار گوش دیونیسیوس، ایندی و هلنا مقبره ارشمیدس، نیمه دوم دیال و یک ساعت مچی قرن بیستم روی بازوی اسکلتی ارشمیدس پیدا کردند. وولر ظاهر می شود و ایندی را اسیر می کند و او را زخمی می کند. هلنا و تدی فرار می کنند و ولر را تعقیب می کنند. پس از مونتاژ مجدد دایال، ولر برنامه های خود را برای سفر در زمان به سال 1939 برای ترور آدولف هیتلر و کمک به رهبری آلمان به پیروزی در جنگ جهانی دوم فاش می کند. در یک فرودگاه، Voller شماره گیری را فعال می کند و یک شکاف زمانی را در آسمان پیدا می کند. ایندی در هواپیمای دزدیده شده ولر اسیر می شود در حالی که هلنا از طریق ارابه فرود خود دور می شود. تدی در هواپیمای دیگر آنها را تعقیب می کند.

ایندی در حین نزدیک شدن به شکاف متوجه می شود که رانش قاره می تواند مختصات خط زمانی را تغییر دهد. به جای سال 1939، این گروه در سال 212 قبل از میلاد به محاصره سیراکوز می رسد. ارتش های متخاصم هواپیمای وولر را با این تصور که یک اژدها است سرنگون می کنند. ایندی و هلنا درست قبل از سقوط هواپیما با چتر بیرون می آیند و همه سرنشینان آن کشته می شوند، در حالی که تدی به سلامت فرود می آید. ارشمیدس جسد و ساعت مچی وولر را در لاشه هواپیما پیدا می کند. او به ایندی دیال می دهد اما ساعت را نگه می دارد. ایندی و هلنا می‌آموزند که ارشمیدس Dial را ایجاد کرد تا کاربران را از طریق شکاف‌هایی که تنها به 212 سال قبل از میلاد منتهی می‌شود، از آینده بیاورد. وقتی شکاف شروع به فروپاشی می کند، ایندی می خواهد پشت سر بماند و احساس می کند چیزی برای بازگشت ندارد. هلنا از ترس پارادوکس زمانی، ایندی را ناک اوت می کند.

ایندی در حال بهبودی در آپارتمان امروزی خود بیدار می شود. هلنا، تدی، صلاح و ماریون نیز آنجا هستند. ماریون و ایندی دوباره متحد می شوند.

عوامل فیلم

تریلر فیلم

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم ایندیانا جونز 5 دوبله فارسی Indiana Jones and the Dial of Destiny 2023

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!