logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
100% (1 رای)

توضیحات

دانلود فیلم چشم و گوش بسته با لینک مستقیم

 

دانلود فیلم ایرانی چشم و گوش بسته با کیفیت عالی ۴K

 

دانلود فیلمجدید چشم و گوش بسته ” با چهار کیفیت عالی و متوسط

 

دانلود فیلم چشم و گوش بسته
دانلود فیلم چشم و گوش بسته

نوع فیلم:اجتماعی

سال تولید: ۱۳۹۸

کارگردان : فرزاد موتمن

بازیگران: امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مانی حقیقی، مسعود کرامتی، پوریا پورسرخ، محمدرضا صولتی، لیندا کیانی و…

خلاصه داستان :زنه تبهکاری مردی به قتل میرساند. و حالا و شخص دیگر را به جرم آدم کشی بازداشت می کنند. یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست. دیگری صحنه قتل را ندیده چون نابیناست! آنان یک روز کامل زمان دارند تا از این مهلکه زنده بیرون بیایند و…امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید با کاران مووی همراه باشید.

«چشم و گوش بسته» با استفاده از الگویی خارجی، از کمدی‌های کمیاب در محدوده سینمای ایران است که با قرار گرفتن دو شخصیت معیوب در مرکزش، برای رعایت قواعدی که خودش بنا کرده، ساخت دشواری داشته است. سرهم‌بندی شدن ساخت و پرداخت بعضی صحنه‌ها (مثل پرواز اتومبیل و سقوطش به پشت یک کامیون) با منطق و قاعده کلی فیلم سازگار است.

سایر عوامل:

  • مدیرفیلمبرداری: محمدرضا سکوت،
  • موسیقی: بابک میرزاخانی
  • صدابرداری: بهروز معاونیان، آرش نجفیان، فرزان معاونیان
  • تدوین: عماد خدابخش
  • مدیربرنامه ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: منصوروثوقی
  • دستیار اول کارگردان: سعید غلامی
  • طراحی صحنه و لباس: فرحناز نادری
  • طراح گریم: امیرترابی
  • منشی صحنه: دنیا راد
  • جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: رامونا میریان
  • مدیر تولید: حسین بشگرد
  • مدیر تدارکات: سجاد نوری
  • مجری طرح: نیما حسنی نسب

نقد فیلم چشم و گوش بسته کامل

درخصوص نقد فیلم چشم و گوش بسته می‌باست گفت که در شرایطی بهتر اکران میشد حتماً با استقبال بیشتر تماشاگران مواجه میشد. اما همزمانی اکران آن با اکران دو فیلمی که اصطلاح توقیف شده را یدک میکشند و همچنین مصادف شدن اکران آن با شروع ناآرامی و شلوغی های کشور در پی افزایش قیمت بنزین و قطع اینترنت از سوی دیگر. علاوه بر لغو بسیاری از برنامه‌های فرهنگی از جمله اکران‌های مردمی چند فیلم در چند سینما موجب شد. فروش سینما در سه روز اول هفته، کاهشی حدودا 90 درصدی را تجربه کند و به تبع آن از میزان فروش این فیلم کاسته شد. حتی لطمه‌ای که اضافه شدن مجدد فیلم توقیف شده «خانه پدری» به لیست اکران، از ظرفیت اکران بقیه فیلم‌ها کاسته می‌شود و بی تاثیر در روند فروش یک فیلم نخواهد بود، به یک‌باره به ناوگان اکران اضافه می‌شوند.

مخاطب «چشم و گوش بسته» باید این نکته را بداند که قرار نیست در پایان فیلم ذهنش درگیر سوال شود و پیامی در پایان فیلم به او داده شود. این فیلم صرفاً یک طنز موقعیت است که بر اساس زندگی یک نابینا و ناشنوا شکل می گیرد. صرفاً قرار است که مخاطب در ساعتی که داخل سینما است سرگرم باشد.

فیلم چشم و گوش بسته بر عکس شروع خوبش پایان بندی بدی دارد. دلیل اصلی و احتمالی آن تلاش دم دستی کارگردان برای ساخت قسمت بعدی فیلم است. با کمک گرفتن از عشق خام شکل گرفته بین امین حیایی و لیندا کیانی به طریقی سعی میکند، پایان فیلم را باز بگذارد تا دستش برای تولید قسمت دوم این فیلم در صورت فروش خوب در گیشه ادامه دهد.

چشم و گوش بسته در نهایت فیلم بدی نیست و در سینمای تجاری و کمدی ایران که شدیداً درگیر ابتذال میشوند. متن آن برای خنداندن تماشاگر از شدیدترین شوخی‌های جنسی بهره می‌گیرند و بی‌حیائی را تا حدی پیش میبرند که بیننده از تماشای فیلم خجل میشود. شاید در مقطعی حتی سالن سینما را ترک کند، اما در آخرین اثر موتمن نه به کسی توهین میکند و نه آن سمت آب ها را مدینه فاضله نشان میدهد. به راحتی با کمک موقعیت‌های طنزی که دو بازیگر اصلی فیلم یعنی امین حیایی در نقش یک ناشنوا و بهرام افشاری در نقش یک نابینا، لبخند را بر لب‌های تماشاگر می‌آورد.

کمدی فیلم گاهی کلامی و گاهی شبیه کمدی‌های اسلپ استیک است. بهرام افشاری که شخصیت نابینا را ایفا میکند بطور متوالی زمین میخورد و تعداد این زمین خوردن ها به قدری تکرار می شود که باعث کاهش تاثیر گذاری آن میشود. مخاطب ممکن است با خود فکر کند دیگر چقدر به زمین خوردن یک فرد کور بخندم؟ همین موضوع لحظات کمیک دیگر را هم تحت‌الشعاع قرار میدهد و باعث میشود فیلم ازبالانس مناسب یک کمدی خارج شود.

فیلم چشم و گوش بسته پانزدهمین اثر فرزاد موتمن در مقام کارگردانی و یک کمدی اکشن با حال و هوای فانتزی است. که تجربه جدیدی در کارنامه کاری این فیلمساز محسوب می‌شود. شاخص‌ترین اثر این کارگردان یکی از بهترین عاشقانه‌های سینمای ایران و از محبوبترین فیلم‌های سینمای ایران تا به امروز نیز بوده. فیلم «شب های روشن» است که اقتباسی آزاد از رمان «شب های روشن» نوشته «داستایوفسکی» می‌باشد

عوامل

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم چشم و گوش بسته

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!