ارسالی های پیشنهادیOFFER POST
خانه فیلم ایرانی دانلود فیلم آشفتگی
تریلرها
باکس آفیس ایران
باکس آفیس جهان
01 The Croods: A New Age 1w $9.7M The Croods: A New Age
02 Freaky 3w Freaky
03 The War with Grandpa 8w The War with Grandpa
04 Let Him Go 4w Let Him Go
دانلود فیلم آشفتگی

دانلود فیلم آشفتگی

5/5
ژانر فیلم : درام,خانوادگی سال انتشار : 1399 محصول : ایران کارگردان : فریدون جیرانی ستارگان : بهرام رادان، مهناز افشار ،مهران احمدی ،نسیم ادبی ،نازنین صلح جو کیفیت : 1080p | 480p | 720p | Bluray | HD
خلاصه داستان : روایت دو برادر دوقلو به نام‌های بردیا و باربد، هر دو با بازی بهرام رادان است. روند پیش‌برد داستان اینگونه القا می‌کند که بردیا و باربد از زمان کودکی در تمام زندگی خود، با هم در رقابت بوده‌اند

دانلود فیلم آشفتگی با لینک مستقیم

 

دانلود رایگان فیلم ایرانی آشفتگی

دانلود فیلم آشفتگی
فیلم آشفتگی

 

دانلود فیلم آشفتگی با کیفیت عالی و حجم کم

خلاصه داستان

روایت دو برادر دوقلو به نام‌های بردیا و باربد، هر دو با بازی بهرام رادان است. روند پیش‌برد داستان اینگونه القا می‌کند که بردیا و باربد از زمان کودکی در تمام زندگی خود، با هم در رقابت بوده‌اند

تمامي بازيگران

بهرام رادان، مهناز افشار ،مهران احمدی ،نسیم ادبی ،نازنین صلح جو

 

یک نکته مهم در سینمای فریدون جیرانی وجود دارد و آن تجربه گرایی ست ، تجربه گرایی در سن و سال جیرانی بیشتر یک ریسک محسوب می شود، اما تسلطِ بیش از حدِ جیرانی به سینما باعث شده فیلم های او به یک چارچوبِ مشخصی دست پیدا کنند، آشفته گی در ادامه فیلم خفه گی ساخته شده فیلمی که بیشتر به ژانر نوآر نزدیک است تلاش های جیرانی برای نگه داشتن این ژانر در سینمای ایران قابل ستایش است اما علاقه جیرانی به ژانر نوآر باعث شده که او فراتر از ژانر به یک قالب ذهنی دست پیدا کند .

فیلم آشفتگی

دو فیلم آخر جیرانی به تفکر و ذهنیت نزدیک تر است اما ربطی به جریان روشنفکری ندارند در آشفته گی این ذهنیت به نوعِ روایت کمک بسزایی کرده است اساسا می شود آشفته گی را یک مووی نامید قصد و نیت فیلم تعریف کردن یک قصه با استفاده از فضاپردازی است، در آشفته گی خبری از خرده پیرنگ نیست قصه ای تعریف می شود در فضا و موقعیتِ خاص، اساسا در آشفته گی این فرم است که خودنمایی می کند اما از درونِ این فرم محتوا پدید می آید و اِلمان های ساختاری جیرانی مثل تاریکی- باران- پله و چراغ گردسوز هم در این فیلم دیده می شود، فرم و محتوا و پرداخت مینی مالیستی از نکات مهم آشفته گی ست حتی بازی بازیگران در قاب هم بر اساس فرم شکل می گیرد، می گویند ریتم کُند است !

فیلم آشفتگی

کُند بودنِ ریتم هم یکی از مهم ترین اِلمان های ساختاری همچین فیلمی ست ریتم از متن می آید و متن فیلم این گونه می طلبد، ما نمی توانیم در مواجهه با فیلم جیرانی از (چرا) استفاده کنیم جیرانی به عنوان فیلمساز به عنوان کسی که ژانر و روایت و قصه را می شناسد می داند چرا باید قاب ها را کمی کج بگیرد و یا چرا زمانی که قصه وارد التهاب بیشتر می شود قاب کج تر دیده می شود، می داند در سکانس های دونفره نگاه مهم تر از دیالوگ است فیزیک نماهایش برای قاب سینماست ، جیرانی با چند دیالوگ بی ربط با یک نگاه طولانی عاشق شدنِ شخصیت هایش را به مخاطب منتقل می کند از سوی دیگر کلوزآپ ها ی جیرانی را فقط باید روی قاب سینما دید، قصه ای که در آشفته گی روایت می شود همراه با فرم به یک انسجام نهایی تبدیل می شود، جیرانی در این فیلم اشتباه گذشته اش را در خفه گی تکرار نمی کند بی مکانی و بی زمانی را رعایت می کند قطعا مخاطب تا نیمه های پایانی هم متوجه ی این مسئله نمی شود، چرا که جیرانی با پرداختی مناسب در قالب ژانر قصه گویی کرده است و مخاطب سخت می تواند از موضوع اصلی فیلم رها شود و به جزئیات بپردازد، چرا که جزئیات در آشفتگی معنا ندارد این اثر با پرداخت مینی مالیستی با چند شخصیت محدود توانسته قصه بگوید که البته لحن و نوع روایت و فضاپردازی این فیلم را خاص کرده است.

فیلم آشفتگی

به همین جهت مخاطب این فیلم هم خاص است، آشفته گی با قصه ی یک نویسنده آغاز می شود کلیت فیلم میان تخیل و واقعیت در تعلیق وجود دارد و جیرانی برای پیشبرد فیلمش با پنج یا شش کاراکتر در موقعیتی خاص به عشق و خیانت پرداخته است، عنصر عشق در این فیلم نمی تواند حقیقی باشد، دریا مشرقی با دستمالی کردن عشق در موقعیت های مختلف قصد رسیدن به یک زندگی دیگری دارد او دنبال پول و خوشبختی است به همین جهت از همه چیز می گذرد تا بتواند به زندگی آرمانی اش دست پیدا کند، باربد به عنوان یک نویسنده که دارای روحیات خاص می باشد نمی تواند مثل برادر دوقلویش هر طوری زندگی کند زمانی هم که باربد خود را جای بردیا معرفی می کند باز هم نمی تواند از عواطف های احساسی اش دست بکشد مثل زمانی که می فهمد دریا همسر بردیا را کشته است اما هر چقدر که قصه جلوتر می رود خلق و خوی باربد به بردیا شباهت پیدا می کند مثل دروغش به دریا از خالی بودن گاوصندوق یا دروغ به همسرش ترانه ، جیرانی در چینش موقعیت های دراماتیک بر اساس اتفاقات درونی انسان ها توانسته مسیر درستی را طی کند.

فیلم آشفتگی

ابعاد مینی مالیستی قصه و سادگی لحن تبدیل به پیچیدگی های بافت نگرشی آدم ها شده است اینکه آدم ها در موقعیت های مختلف چه واکنشی نشان می دهند و چه دیدگاهی به زندگی دارند، دریا در دیالوگی به ارژنگ می گوید زمانی که عاشقت شدم نمی دانستم مردهای خوشتیپ و کرواتی هم من را دوست دارند، اساسا این کمال گرایی افراطی و خطرناک می تواند مبنای آشفتگی درونی انسان ها باشد که در شخصیت دریا نهفته است از سوی دیگر تنها شخصیتی که می تواند در این فیلم عاشق حقیقی باشد ارژنگ است که برای حفظ دوباره ی رابطه اش با دریا حاضر است با او همدستی کند چرا که باربد بعنوان یک شخصیت فرهیخته برای دستیابی به ثروت حاضر می شود خودش را بجای برادر ثروتمندش جا بزند و حتی حاضرنیست همسر خود را بپذیرد او فکر می کند حالا که می تواند با ثروت برادرش زندگی کند با دریا ازدواج کند بی آنکه بداند دریا به عنوان یک منشی چشم به ثروت بردیا داشته است بی آن که عاشق او باشد اساسا عشق برای دریا یک هدف است برای رسیدن به ثروت چرا که او از احساس و عشق چیزی نمی داند می توان اینگونه تصور کرد که دریا قصد داشته بردیا را هم بکشد اما با وجود باربد کار او ساده تر شده است، اگر در پایانبندی نماهای دادگاه یا زندان حذف می شد پایان بهتری برای فیلم رقم می خورد مرگ باربد با شرایط فیلم تطابق بیشتری می داشت شاید اینگونه پایان عاشقانه تری را شاهد بودیم اما معتقدم که تعلیق روایی این قصه برآیند ذهنی باربد برای داستان جدیدش است و شاید همه اتفاقات این فیلم یک تخیل باشد اینگونه راحت تر مرگ ساده ی بردیا را باور می کنیم.

فیلم آشفتگی

آشفته گی یک اثر ساده و روان در قصه گویی ست که جیرانی با استفاده از دانستگی های ژانری اش توانسته دست به تجربه جدیدی بزند فیلم برداری مسعود سلامی برای این فیلم یک امتیاز محسوب می شود کادر کج و رنگ پریدگی تصویر همراه با نماهای اکستریم و عمق میدان های بکر که غالب پرده سینماست همراه با تدوین بهرام دهقانی که توانسته با کات های به موقع حس بازیگر را به مخاطب انتقال بدهد و ریتم را با متن همخوان کند باعث شده آشفته گی از نظر تکنیکی به استانداردهای قابل قبولی برسد، اضافه بر این موسیقی کارن همایون فر مثل همیشه شنیده نمی شود و این از حُسن آهنگسازی اوست اساسا ملودی های متن در آشفتگی آنقدر غالب و کارکرد دراماتیک دارد که شنیده نمی شود.

پیشنهاد ما
دانلود فیلم قندون جهیزیه

آشفته گی به دلیل متن استانداردش و فریدون جیرانی به عنوان یک کارگردان متبحر توانسته به درستی از بازیگرانش بازی بگیرد بهرام رادان ، مهناز افشار و مهران احمدی بازی های متفاوتی را در این فیلم ایفا کرده اند.

علی رغم اینکه شاید مخاطبان محدودی بنا به دلیل شرایط ساختاریِ آشفته گی با آن ارتباط لازم را برقرار نکنند اما این فیلم برای جیرانی مانند خفه گی یک تجربه گرایی موفق محسوب می شود.

تریلر فیلم
گزارش خرابی لینک
1399/02/16 92 بازدید بدون دیدگاه فیلم ایرانی
دیدگاه خود را بگذارید
نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد