logo دانلود اپلیکیشن فیلم پارسی
0% (0 رای)

توضیحات فیلم

دانلود فیلم Don’t Look Up 2021 با لینک مستقیم

دانلود رایگان دوبله فارسی فیلم خارجی بالا رو نگاه نکن 2021 با کیفیت عالی

دانلود فیلم بالا رو نگاه نکن دوبله فارسی Don’t Look Up 2021
دانلود فیلم بالا رو نگاه نکن دوبله فارسی Don’t Look Up 2021

 

 

به بالا نگاه نکن یک فیلم علمی تخیلی طنز آمریکایی محصول سال ۲۰۲۱ به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آدام مک کی است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس در نقش دو ستاره شناس که تلاش می کنند به بشریت در مورد یک ستاره دنباله دار نزدیک که تمدن بشری را نابود می کند هشدار دهند. رویداد تاثیر تمثیلی از تغییرات اقلیمی است و فیلم طنزی است از بی توجهی دولت و رسانه ها به بحران آب و هوا. بازیگران مکمل عبارتند از: راب مورگان، جونا هیل، مارک رایلنس، تایلر پری، تیموتی چالامه، ران پرلمن، آریانا گرانده، اسکات مسکودی، هیمش پاتل، ملانی لینسکی، کیت بلانشت و مریل استریپ.

به بالا نگاه نکن که توسط Hyperobject Industries و Bluegrass Films تولید شده است، در نوامبر 2019 اعلام شد و چند ماه بعد توسط پارامونت پیکچرز به نتفلیکس فروخته شد. لارنس اولین عضوی از گروه بازیگری شد که به آن ملحق شد و دی کاپریو پس از گفتگوهایش با مک کی در مورد تنظیمات فیلمنامه، قرارداد را امضا کرد. بقیه بازیگران تا سال 2020 اضافه شدند. فیلمبرداری در ابتدا قرار بود در آوریل 2020 در اطراف ایالت ماساچوست ایالات متحده آغاز شود، اما به دلیل همه گیری مداوم COVID-19 به تعویق افتاد. در نهایت در نوامبر 2020 آغاز شد و در فوریه 2021 به پایان رسید.

به بالا نگاه نکن اکران محدودی را در 10 دسامبر 2021 آغاز کرد، قبل از پخش در نتفلیکس در 24 دسامبر. منتقدان نقدهای متفاوتی را دریافت کردند، که بازیگران را تحسین کردند اما بر اساس شایستگی طنز مک کی تقسیم شدند: برخی آن را ماهرانه دیدند، در حالی که دیگران از آن به عنوان خود راضی و سنگین انتقاد کردند. با وجود نقدها، این فیلم به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال 2021 توسط هیئت ملی نقد و بررسی موسسه فیلم آمریکا معرفی شد. چهار نامزدی در هفتاد و نهمین جوایز گلدن گلوب، از جمله بهترین فیلم – موزیکال یا کمدی، و شش نامزدی در بیست و هفتمین جایزه انتخاب منتقدان، از جمله بهترین فیلم، دریافت کرده است. در 5 ژانویه 2022، نتفلیکس گزارش داد که نگاه نکن رکورد جدیدی را برای بیشترین تعداد تماشا در یک هفته ثبت کرده است و آن را به سومین فیلم پربیننده نتفلیکس در تاریخ این شرکت تبدیل کرده است.

کیت دیبیاسکی، دکترای نجوم دانشگاه ایالتی میشیگان. نامزد، در حال انجام کار با تلسکوپ سوبارو، یک دنباله‌دار ناشناخته را درست در داخل مدار مشتری در فاصله 4.6 au از خورشید کشف می‌کند. پروفسور او، دکتر راندال میندی، محاسبه می‌کند که این زمین در حدود شش ماه دیگر به زمین برخورد می‌کند و به اندازه‌ای بزرگ است که باعث یک رویداد انقراض در سراسر سیاره شود، که ناسا در داخل آن را تأیید می‌کند. دیبیاسکی و میندی با همراهی رئیس دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای ناسا، دکتر تدی اوگلتورپ، یافته‌های خود را به کاخ سفید ارائه کردند، اما با بی‌تفاوتی رئیس‌جمهور جانی اورلئان و پسرش، رئیس ستاد، جیسون مواجه شدند.

اوگلتورپ از دیبیاسکی و میندی می‌خواهد که این اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند، کاری که آنها در یک برنامه گفتگوی صبحگاهی انجام می‌دهند. هنگامی که مجریان برنامه جک برمر و بری ایوانتی با موضوع بی‌اهمیت برخورد می‌کنند، دیبیاسکی آرامش خود را از دست می‌دهد و در مورد تهدید ناله می‌کند و باعث تمسخر گسترده آنلاین می‌شود. دوست پسر دیبیاسکی علناً او را محکوم می کند، در حالی که میندی برای ظاهرش تأیید عمومی را دریافت می کند. اخبار واقعی در مورد تهدید این دنباله دار توجه عمومی کمی را به خود جلب می کند و توسط مدیر ناسا اورلئان، اهدا کننده ارشد به اورلئان بدون پیشینه در نجوم، تکذیب می شود. هنگامی که اورلئان درگیر یک رسوایی جنسی با نامزد دیوان عالی خود می شود، او توجه را منحرف می کند و با تایید تهدید دنباله دار، اعلام پروژه ای برای حمله و منحرف کردن دنباله دار با استفاده از سلاح های هسته ای، رتبه های محبوبیت خود را افزایش می دهد.

ماموریت با موفقیت پرتاب شد، اما اورلئان به طور ناگهانی آن را متوقف کرد، زمانی که پیتر ایشرول، مدیر عامل میلیاردر شرکت فناوری BASH و یکی دیگر از اهداکنندگان ارشد، متوجه شد که دنباله‌دار حاوی عناصر کمیاب به ارزش تریلیون‌ها دلار است. کاخ سفید موافقت می کند که از طریق تکه تکه کردن و بازیابی آن از اقیانوس با استفاده از فناوری جدید پیشنهاد شده توسط برندگان جایزه نوبل BASH در طرحی که مورد بررسی علمی قرار نگرفته است، از این دنباله دار بهره برداری تجاری کند. کاخ سفید دیبیاسکی و اوگلتورپ را کنار گذاشته و میندی را به‌عنوان مشاور ملی علوم استخدام می‌کند تا او را انتخاب کند. دیبیاسکی تلاش می کند تا مخالفت های عمومی را با این طرح بسیج کند، اما تحت تهدید دولت اورلئان تسلیم می شود. Mindy تبدیل به یک صدای برجسته می شود که از فرصت های تجاری دنباله دار دفاع می کند و رابطه ای با Evantee آغاز می کند.

افکار جهانی بین کسانی که خواستار نابودی دنباله دار هستند، کسانی که هشدار هشدار را رد می کنند و معتقدند استخراج دنباله دار باعث ایجاد شغل می شود و کسانی که حتی وجود دنباله دار را انکار می کنند تقسیم شده است. دیبیاسکی به خانه در ایلینوی باز می گردد و با یول، دزد مغازه ای که در محل کار خرده فروشی اش با او آشنا می شود، رابطه ای سرنوشت ساز آغاز می کند. پس از اینکه همسر میندی با او در مورد خیانت او روبرو می شود، بدون او به میشیگان باز می گردد. میندی که از دولت عصبانی و ناامید می شود، در تلویزیون زنده غر می زند، از اورلئان به خاطر کم اهمیت جلوه دادن آخرالزمان قریب الوقوع و زیر سوال بردن بی تفاوتی بشریت انتقاد می کند.

زمانی که دنباله دار از زمین قابل مشاهده می شود، میندی که از مدیریت جدا شده است، با دیبیاسکی آشتی می کند. Mindy، Dibiasky و Oglethorpe یک کمپین اعتراضی در رسانه های اجتماعی علیه اورلئان و BASH سازماندهی می کنند و به مردم می گویند “فقط به بالا نگاه کن” و از کشورهای دیگر می خواهند که عملیات رهگیری دنباله دار را خودشان انجام دهند. چین، هند و روسیه از قرارداد استخراج دنباله‌دار خارج شده‌اند، بنابراین آنها تلاش مشترکی را برای منحرف کردن دنباله‌دار آماده می‌کنند، اما یک انفجار فضاپیمای آنها را نابود می‌کند و میندی را پریشان می‌کند. تلاش BASH برای شکستن دنباله دار نیز به خطا می رود و همه متوجه می شوند که بشریت محکوم به فنا است.

ایشرول، اورلئان و دیگران در حلقه نخبگان خود سوار یک سفینه فضایی خوابیده می شوند که برای یافتن سیاره ای شبیه زمین طراحی شده است و به طور ناخواسته جیسون را پشت سر می گذارند. اورلئان به میندی دو مکان در کشتی پیشنهاد می دهد، اما او قبول نمی کند و تصمیم می گیرد آخرین شب را با خانواده اش، دیبیاسکی، اوگلتورپ و یول بگذراند. همانطور که انتظار می رفت، دنباله دار به زمین برخورد می کند و باعث یک فاجعه جهانی می شود و یک رویداد در سطح انقراض را آغاز می کند.

2000 نفری که قبل از برخورد زمین را ترک کردند، 22740 سال بعد در یک سیاره بیگانه سرسبز فرود آمدند و به خواب برودتی خود پایان دادند. آنها برهنه و عمدتاً دست خالی از فضاپیمای خود خارج می شوند و جهان قابل سکونت را تحسین می کنند. اورلئان به سرعت توسط یک موجود بیگانه کشته شده و خورده می شود، زیرا افراد دیگر از نوع خود انسان ها را احاطه کرده اند.

یک صحنه پس از اعتبار، جیسون را نشان می‌دهد که از زیر آوار بیرون می‌آید، از دنباله‌دار جان سالم به در می‌برد، برای مادرش فریاد می‌زند و سعی می‌کند با استفاده از تلفن خود در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارد.

عوامل فیلم

حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.

راهنمای دانلود

دانلود فقط با آیپی ایران امکان پذیر است ، لطفا برای دانلود vpn خود را خاموش کنید.

نرم افزار پیشنهادی

نرم افزار پیشنهادی فیلم پارسی برای پخش فایل ها PotPlayer میباشد.

درخواست فیلم

جهت درخواست فیلم از فرم درخواست فیلم در بخش پنل کاربری استفاده کنید .

تغییر دوبله

فایل های دوبله فارسی، به صورت دوزبانه (دوبله+زبان اصلی) هستند. پس اگر به صورت زبان اصلی پخش شد، در پلیرتون صوت رو روی دوبله قرار بدید

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم بالا رو نگاه نکن دوبله فارسی Don’t Look Up 2021

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!